Kävinpä matkamessuilla (Helsinki Messukeskus 20.1.2012). Eipä mitään erikoista. Sanoisinpa että jopa kehnoa suorittamista pääosiltaan.
Rahat hukkaan matkamessuilla, ja matkamessujen näytteilleasettajilla
Tässä muutama kommentti;
- Mielestäni parhaat osastot olivat Latvian ja Sveitsin osastot, ja lisäksi Heinolan osastolla oli potkua.
Latvian oli raikas ja vihertävä, Sveitsi kuten olettaa saattaa, erittäin toimiva ja konseptoitu, sekä värimaailma kuten asiaan kuuluu. Heinola taas selkeällä viestillä selkeä ykkönen, vaikkakin Savonlinnalla hyvä yritys.
- MUTTA >> mikään osasto ei tarjonnut yhtään syytä miksi paikkakunnalle tai paikkaan pitäisi mennä, poislukien edellä mainitsemani kohteet.
Kuvia on tarjolla, mutta ei mielikuvia, ei elämyksiä, ei viestiä millä erottuisi. Sanat kuten visit in here & here, tai design XXX esiintyi poikkeusetta, valitettavasti. Onko mm. Helsingin "Design nyt sitten megatrendi ? Ei, vaikka onkin Design pääkaupunki. Ei helevetissä toimi.Tai siis toimii, mutta mikähän kohderyhmä tuolla matkamessuilla oikeastaan onkaan....
- Suomen Lappi: mikä erottaa Pyhän, Luoston, Rukan, Saariselän, Levin, Sallan.... Voi herra isä !
Mitä isompi kohde, sitä isompi osasto. Piste. Ei mitään, ei ketään. Olisi luullut että edes pienet saa jotain selkeä kuvaa aikaiseksi jolla kiinnostuu, mutta kaikki osastot oli kaikkea kaikille. Levin, ehkä Suomen ykkösen, osasto tarjoaa... mitä ? Putoaa tahtomattaan, näillä eväillä kiinnostus katoaa jos markkinointi on tuollaista.
Siis missä on ne Suomen vahvuudet ? ECO, Green, wellness lääketieteellä, jne ??? Ei mitään ei ketään..
Missä on hiljaisuus, rauhallisuus, missä on tekniikka, missä on kierrätys, missä on ???
Ei mitään kohdennettua (no, pari pientä ilmoitusta), ei mitään tarinaa miksi pitäisi oikeasti mennä paikalle.
Mutta katsokaa Heinolaa, Latviaaa, Sveitsiä ja osittain Savonlinnaa. Ei hyvä, mutta parempi kuin muut.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti