Spring is coming !

Spring is coming !

maanantai 12. maaliskuuta 2012

Jäätävä polte ?

Muutama mielenkiintoinen mutta ehkä hapero kaupallinen havainto debaatiksi;

Liikkuessa tänään havaitsin kahdessa eri kaupallisessa yksikössä samansukuista mainoslausetta;
"Jäätävät talvitarjoukset" ja "Jäätävät hinnat"
Kysymys; kun useat tutkimukset osoittaa, että kylmän markkinointi ei toimi, niin mistä tulee nuo Jäätävät markkinointilauseet ?
Toimiiko ?

Ja toinen; kauppaliikkeet kerää kanta-asiakaskorttien tietoja ja analysoivat niitä omien sanojensa mukaan tarkasti. Lisäksi heidän ehdoton viesti on että näistä tiedoista ajetaan dataa jotka vaikuttaa tuotteistukseen kaupassa, ja "osoittavat" asiakkaan ostohaluja. Ja niitä tuotteita asiakas siis haluaa.

Ja sitten kauppaliikeet painaa hullun raivolla tarjouksia, osta kaksi, maksat vain yhden, tänään nakit -50%, ja niin edelleen. Ja siitä sitten melko määrä koriin, kotiin, ja tavara käyttöön. Ja osa roskiin.
Ja tätä tietoa siis käytetään hyväksi "mitä asiakas haluaa" kommentein.

Itse asiassa, asiakastiedon kerääminen ja seuranta ajaa harhaan ja pahasti, jos siinä on liitteenä tuotetiedot. Vain summa ratkaisee. Onko näin ?

Asiasta kolmanteen, jäätävä polte elokuva pitäisi tehdä R.H;n uudelleen, terästettynä. Mitä mieltä olet ?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti