Spring is coming !

Spring is coming !

lauantai 25. syyskuuta 2010

Brandityöryhmän toimikausi loppuu, näihin kuviin, näihin tunnelmiin?

Mitä tekee Suomessa perustettu maan brandityöryhmä?

Jäseninä ovat johtaja Esko Aho, johtaja Paulina Ahokas, toimitusjohtaja Eija Ailasmaa, toimitusjohtaja Jukka Hienonen, johtaja Jan Hultin, toimitusjohtaja Mika Ihamuotila, professori Laura Kolbe, kirjailija, europarlamentaarikko Lasse Lehtinen, kansleri Ilkka Niiniluoto, johtaja René Nyberg, kirjeenvaihtaja Helena Petäistö, viestintäkonsultti Kirsi Piha, taiteilija Osmo Rauhala, urheilija Aki Riihilahti, toimitusjohtaja Kai Seikku, osastopäällikkö Petri Tuomi-Nikula ja kansliapäällikkö Erkki Virtanen.
Valtuuskunnan toimikausi alkaa 16. syyskuuta 2008 ja päättyy 31. joulukuuta 2010.
Lähde;
http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=136484&nodeid=15146&culture=fi-FI&contentlan=1

Toimintakausi päättymässä, ei ole kuvaa näkynyt, ääntä kuulunut, vain enkö ole osannut hakea infoa ja toimenpiteitä joita työryhmä on tehnyt?

Nykyään brändin rakentaminen lähtee sisäisistä toiminnoista, sisäinen brandäys on perusta ulkoiselle brändille, jolloin brändiä rakentaa useampi ihminen kuin vain tietyt työryhmät. Most of the time, most of the people, vanha leadershipin perusasia. Ainakaan minua ei ole millään muotoa valjastettu Suomen brändiin, en ole juuri tietoinen mitä, missä ja milloin..

Kysymys kuuluu myös, miksi mm. Professori Christian Grönroosia ei ole tuossa ryhmässä? Hänhän on markkinoinnin guru palvelualalta, ja hänen mukaansa on syntynyt käsite maailmalla "Nordic style" juuri palvelujen markkinoinnissa (http://www.hanken.fi/staff/gronroos/).

Käsitteestä internal branding voit lukea jonkin verran C. Grönroosin julkaisuista, sekä paljon mm. seuraavien tutkijoiden artikkeleista; L.  De Chernatony, R. Jacobs, K. Punjaisri, C, Vallaster muutamia tärkeimpiä mainitakseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti